Министерството на отбраната ще плати над 80 млн. лв. на руската „РСК МиГ“ за поддръжка на изтребители

Министерството на отбраната ще плати над 80 млн. лв. на руската „РСК МиГ“ за поддръжка на изтребители

Министерството на отбраната обяви поръчка за малко над 81 млн. лв. (без ДДС) за поддръжка на изтребителите МиГ-29. Единствената компания, която е поканена да участва в процедурата е руската корпорация „РСК МиГ“, която е производител на самолетите и притежаваща лицензите за ремонтите.

Поръчката е за поддръжката на 15 изтребителя МиГ-29. От тях 12 са едноместни бойни, а три са учебно-бойни. Руската фирма ще трябва да осигури годишен нальот от 1450 часа – 1000 за едноместните изтребители и 450 часа за учебните, при фиксирана цена на летателен час. В летателна годност във всеки момент трябва да са изправни 2/3 от наличните изтребители.

Първоначалната цена на всички договори по споразумението е 41 млн. лв. (без ДДС), но към него е предвидена възможност за конкретни допълнителни договори, без общата цена да надвишава 81.29 млн. лв.

Министърът на отбраната Красимир Каракачанов коментира в петък, че специалисти от „РСК МиГ“ в момента извършват технически прегледи на всеки МиГ. Самолетите имат летателен ресурс до 2029 г. Каракачанов дори допусна възможност те да се модернизират.

Дневник“ припомня, че в проекта за купуване на новия за армията многоцелеви изтребител, който беше приет от парламента миналата година, възможността за модернизация на МиГ-овете е оценена като по-скъпа и по-неефективна от купуването и на нов самолет.

Проектът за купуване на нов изтребител бе блокиран, след като специално създадена парламентарна комисия реши, че е имало нередности при избора на шведските „Грипен“ за най-добра оферта. Сега процедурата трябва да започне почти отначало.

Неотдавна бяха доставени нови и ремонтирани двигатели за МиГ-овете. Те бяха закупени през българска фирма посредник, но има проблеми с документацията и консумативи. Това доведе до „бунт“ на военните пилоти в база „Граф Игнатиево“.

Възможностите за ремонт на самолетите МиГ в пловдивския завод „Авионамс“ бяха една от причините, с които премирът Бойко Борисов обясни желанието на българската държава да го национализира. Сега все пак се разбира, че подобен ремонт в „Авионамс“ е невъзможен.

 

 

Категории Акцент-2, ПариЕтикети ,

Автор: Редакция "Трансмедия"

Bio

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *