Програмата за санирането, управлявана от Лиляна Павлова, отива на прокурор заради съмнения за нарушения, обяви регионалният служебен министър Спас Попниколов. Той заяви още, че има необосновано високи цени и договори с неосигурено финансиране.
Пред бТВ Попниколов уточни, че първоначалните цени на програмата са били 290 лв. без ДДС на квадратен метър, а сега са 140 лв.
Служебният министър коментира и скандала с най-големия строителен обект – тунел „Железница“ на магистрала „Струма“, който беше спрян заради кражба на папка на участник в търга.
Външният оценител Стефан Гайтанджиев неправомерно е взел папката, открита по-късно в дома му, писа OFFNews, което става причина търгът да пропадне, тъй като. Гайтанджиев бе арестуван, но кражбата опорочи търга. Той бе спрян, има риск строежът на магистралата да бъде замразен и да изгубим над 1 милиард лева европейско финансиране.
Днес служебният министър посочи, че отговорността за изчезналите документи на „Железница” е на председателя на оценителната комисия. Попниколов отрече изчезването на папката да е било крито от медиите, а когато се разбрало за липсата ù, действали по закон и процедурата била прекратена.
Стаята с документите е под видеонаблюдение, а вътре влизат минимум двама души. Това значи, че със Стефан Гайтанджиев е имало втори човек, член на оценителната комисия, заключи министърът, който заяви, че не знаел кой е вторият, влязъл с взелия папката Гайтаджиев.
По думите на министъра сега липсва част от техническата оферта, която е предмет на оценка.
Възможно е не служителят, а някой друг да е искал да компрометира фирмата, предположи министърът. Според сигнал на АПИ липсват документи на един от участниците, но Попниколов не посочи името ù.
Той допълни, че процедурата ще бъде обявена отново.
Според мен това е саботаж срещу работата на Пътната агенция, на МРРБ и на цялото служебно правителство, категоричен е Попниколов.
Казусът в дефилето е свързан със специалния статут на района. „Ноември беше направена процедурата за идеен проект, а всеки знае, че там е защитена територия и трябва бързо да се направи ОВОС. Обвинявам всички, които са се занимавали с това през последните 10 години. Защо се е чакало толкова, след като се знае, че там е най-тежкият участък на магистралата, заяви Попниколов.
Той е категоричен, че няма да подава оставка. „Къде беше Камарата на строителите, когато нямаше нито един договор за строителство миналата година? Те са загрижени за техните членове и искат моята оставка и заради политически натиск“, заяви Спас Попниколов и заяви, че не знаел от коя или кои партии идва натискът.
Той обвини предшественика си за липсата на осигурени пари за ремонтите на тунелите „Ечемишка” и „Витиня”. Опитах да поискам пари от финансовото ведомство и ми отказаха, преструктурирахме бюджета на АПИ поне да довършим двете тръби, добави той. Проверката по тунелите приключиха и има спешни мерки, които се изпълняват в момента.