Алфа Рисърч: ГЕРБ – 31.5%, БСП – 29.6%

Алфа Рисърч: ГЕРБ – 31.5%, БСП – 29.6%

Реформаторският блок е най-близо до прага за парламента от десните в сравнение с Нова Република и Да, България

 

Около 3,7 милиона избиратели ще отидат до урните на 26 март, според данните от национално проучване на Алфа Рисърч на старта на предизборната кампания.

 

00-алфа рисърч

 

Седмица преди Конституционният съд да отмени санкциите за негласувалите, готовността за участие в предсрочните парламентарни избори е сравнително висока – 66% от реално пребиваващите в страната избиратели.

Разликата между ГЕРБ и БСП е минимална – партията на Бойко Борисов получава 31.5%, БСП 29.6% от решилите да гласуват. За последния месец ГЕРБ обаче търпи лек спад, като губи по-съществено симпатиите на средните поколения. Обратно, БСП бележи лек ръст, укрепвайки позициите си в най-малките населени места.

Доверието към лидерите на двете партии остава без промяна отпреди месец – 31.9% за Борисов и 25.3% за Нинова.

Обединените патриоти влизат в надпреварата като трета сила с 10.8% от решилите да гласуват. Вътрешните противоречия, довели до напускане на техни доскорошни депутати обаче се отразява негативно на персоналния имидж на лидерите на коалицията, които губят по около 5 пункта доверие.

ДПС привлича 6.8% от решилите да гласуват, а партия „Воля” стартира кампанията с 5.7% подкрепа от решилите да гласуват.

В първите дни от надпреварата на минимална дистанция от 4- процентовата бариера е Реформаторският блок с подкрепа от 3.9% от решилите да гласуват и реалистични шансове за представителство. Настоящото проучване стартира преди обявяването на коалицията между РБ и Глас Народен (които в минали избори са успявали самостоятелно да спечелят около 1% от вота), поради което не отчита ефекта от партньорството помежду им, уточняват от Алфа Рисърч.

Коалицията Движение „Да, България” стартира кампанията с 2.6%, а „Нова Република” с 1.5% от решилите да гласуват. Авансът на „Да, България” се дължи основно на по-добри позиции сред най-младите поколения, а предизвикателството пред тях е да постигнат по-висока мобилизация на симпатизантите си. „Нова Република” има твърд и мобилизиран, но силно ограничен електорат.

Единствената по-различима алтернатива вляво – коалицията „АБВ – Движение 21” влиза в кампанията с подкрепата на 2.9% от решилите да гласуват. Нейният шанс за постигане на по-добър резултат са самоопределящите се като ляво-центристки избиратели, които БСП не успява да мобилизира зад себе си. С подчертана антистатукво нагласа, тези избиратели припознават като възможности за гласуване коалиция „АБВ – Движение 21” или възможността да отбележат опцията „Не подкрепям никого”.

Настоящото изследване е проведено в периода 16 – 23 февруари 2017г. от Алфа Рисърч, публикува се на сайта на агенцията и се реализира със собствени средства. Изследването е проведено сред 1024 пълнолетни граждани от цялата страна. Използвана е стратифицирана двустепенна извадка с квота по основните социално-демографски признаци. Информацията е събрана чрез пряко стандартизирано интервю по домовете на анкетираните лица.

 

Алфа Рисърч носи отговорност за данните и интерпретацията, публикувани на нейния сайт, но не и за избирателно или манипулативно използване на тези данни.

Категории Акцент, ПолитикаЕтикети , ,

Автор: Редакция "Трансмедия"

Bio

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *