България не само не успява да настигне другите държави-членки на ЕС по ключови показатели, но дори изостава в догонването им.
Основните показатели на сближаване – БВП и доходи на човек от населението като дялове от средните за ЕС, нарастват бавно. Напредъкът, който България постига преди влизането в ЕС, като догонване на средните нива в ЕС, е почти равен на постигнатото след 2007 г. с помощта на еврофондовете.
Колкото и политиците да се хвалят, че усвояват европарите на висота, очевидно, това не е достатъчно. Няма друга страна освен България, която да е напреднала толкова малко след присъединяването си към ЕС.
Икономиката на България продължава да е с най-ниска производителност на труда и най-ниска конкурентоспособност в ЕС.
5 от общо 6 региона в България са в топ 10 на най-бедните части на ЕС. 10 г. по-късно България продължава да е най-бедната и с най-голяма корупция страна в ЕС.
Европейският съюз (ЕС) е с неправилно управление на европейската парична система.
Европейската комисия не зачита допусканата грешка и болезнените злини се уголемяват.
Мнозина очакват Европейската централна банка (ЕЦБ) да е спасител от съвременни щети. Те са със заблуда. ЕЦБ не може да предотврати актуални загуби, защото няма необходимата компетентност.
Същественото за спасение на ЕС от актуални злини е какво (неправилно или правилно) управление на европейската парична система се прилага.
При запазено неправилно управление на европейската парична система – злините се уголемяват.
За устойчив обществен просперитет в Европа е необходимо правилно управление на европейската парична система.