Евродепутатите искат повече възможности за популяризиране на географския произход на земеделските продукти

Брандиране

Евродепутатите искат повече възможности за популяризиране на географския произход на земеделските продукти

Депутатите в Европарламента заявиха на 6 октомври 2015 г. намерението си да разширят използването на географски имена като брандове на земеделски продукти и продукти на хранително-вкусовата промишленост с оглед поощряването на икономическия растеж на местните икономики.

Досега 28-те страни от Европейския съюз имаха правото да назовават популярни храни и напитки с т.нар. „указание за географски район“ с цел акцентирането върху местните производители и посочването на икономическото и културното значение на дадения продукт.

В последно време по този начин станаха популярни лимоните 'Citron Menton,' от съответния град в Южна Франция и пълнената паста 'Cappellacci di zucca Ferraresi,' от известния район в Италия.

Сега вече Европарламентът иска да разшири практиката като с огромно мнозинство прие в началото на октомври незадължителна резолюция, призоваваща Европейската комисия да разшири обхвата, включвайки стоки като 'Scottish tartan' или 'Carrara marble'.

„Приветствам подкрепата на Парламента за по-добрата защита на местното ноу-хау“ каза френската депутатка в ЕП Вирджини Розиер, която предложи резолюцията. „Разширяването на защитата на ЕС за географския произход ще бъде от полза не само за потребителите, но и за туризма, културата, заетостта и търговията“, заяви в пленарната зала Розиер.

Комисарят в Европейската комисия по въпросите на потребителите Вера Юрова заяви от своя страна, че разширяването на системата би благоприятствало местните производители, но цената и ползите от това би трябвало „да се проучат отблизо“.

Категории Новости

Автор: Редакция "Трансмедия"

Bio

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *