Санкционирана руска компания ще ремонтира вертолетите на българската армия

Санкционирана руска компания ще ремонтира вертолетите на българската армия

Санкционираната от САЩ руска компания „Вертолеты России“ ще е основен участник в ремонта на вертолетите на българската армия. Министерството на отбраната на България обяви, че е сключило рамково споразумение за четири години с държавната компания „Терем Холдинг“, която да направи основен ремонт на вертолетите Ми-17 и Ми-24. Сумата на поръчката е 38.7 млн. лева. Значителна част от нея –25.93 млн. лв., ще отидат в три руски компании. Това са дружеството „Вертолеты России“, което ще достави оборудването, необходимо за ремонта и ще получи 31% от общата стойност на поръчката. „Уралският завод за гражданска авиация“ ще направи основен ремонт на двигателите срещу 34% от сумата, а „150 авиоремонтен завод“ и „Московският вертолетен завод“ ще извършат ремонт на спомагателни съоръжения срещу 2% от стойността на поръчката.

„Вертолеты России“ обаче се намира под американски санкции от 2017 г. Тогава компанията беше включена наред с много други руски дружества от отбранителната индустрия.

„Вертолеты России“ e единственият разработчик и производител на хеликоптери в Русия, както и една от малкото компании в света, която има възможности за проектиране, производство, тестване и поддържане на модерни цивилни и военни хеликоптери”, пише в представянето на сайта си руската компания.

През декември миналата година филипинските власти се отказаха да купуват хеликоптери от „Вертолеты России“ поради заплахата от санкции. Министерството на отбраната на Филипините тогава обясни, че въпреки по-ниските цени на руски хеликоптери би било много трудно да се сключи сделка за тях поради санкциите. В крайна сметка Филипините купиха 16 универсални хеликоптера UH-60 Black Hawk от американската компания Sikorsky Aircraft Corp.
Размерът на договора, който Филипините и руската компания предвиждаха да беше 240 милиона долара.

Категории Икономика, Пари, Финанси

Автор: Мирослав Иванов

Мирослав Иванов се занимава с финансова журналистика повече от 10 години - по-голямата част от тях в печатни медии. Работил е за водещи икономически всекидневници в България, като „Пари“, а след придобиването му от Икономедиа и за наследника му „Капитал daily”. Има опит и от онлайн медии, включително и от поддържания от него блог.