Електрически камиони тръгват по германските магистрали

Електрически камиони тръгват по германските магистрали

Германия откри първата отсечка от автомагистрала, по която могат да се движат електрически камиони. Те се захранват с електричество от мрежа със стълбове и жици, подобно на тролейбуси. Електрическите камиони се движат от вторник по кратка отсечка на магистралата А5 в Хесен между Мьорфелден и Вейтерстад.

Това е част от пилотен проект, който проверява как би се отразил такъв електрическия маршрут в реални условия при нормален трафик.

Ако изпитанието излезе успешно, скоро ще бъдат електрифицирани и други аутобани. Според федералното министерство на околната среда, в момента се тестват различни модели за това, което е най-добрият вариант за тежкотоварен трафик на пътя в бъдеще. За общо три тестови писти, Министерството на околната среда ще харчи малко под 50 милиона евро. От тях малко под 15 млн. евро само за участъка на А5. В Шлезвиг-Холщайн и Баден-Вюртемберг ще бъдат построени още две тестови писти.

Разрастването на германската икономика води до това, че по пътищата на страната се движат все повече тежкотоварни камиони. Техните двигатели с вътрешно горене замърсяват атмосферата с въглероден двуокис. Германското правителство си е поставило като климатична цел до 2050 година товарният транспорт в Германия да стане напълно безвреден и да не замърсява повече атмосферата с вредни парникови газове.

Електрифицираната отсечка от магистралата в Хесен е първа стъпка към постигането на тази цел. Отсечката е част от проекта ELISA (електрифициран иновативен тежкотоварен транспорт по магистралите) и обхваща трасе от 5 километра по автомагистрала А5 в двете посоки.

През следващите няколко години по този eHighway ще се движат редовно по пет хибридни камиона, които са свързани с електрическата контактна мрежа чрез токоприемници (пантографи). Токът в тази мрежа пък е изцяло от възобновяеми енергийни източници.

 

 

Категории Акцент-2, Планета, Събития

Автор: Редакция "Трансмедия"

Bio