Великобритания тества пътища и пристанища за хаос заради Брекзит

Великобритания тества пътища и пристанища за хаос заради Брекзит

Пристанищният британски град Дувър започва тестове за това дали ще се стигне до хаос по пътищата и пристанищата, ако раздялата между Великобритания и Европейския съюз стане без договор.

Около 150 тежкотоварни камиона, паркирани на близкото летище, ще поемат в колона към най-натовареното пристанище за фериботна връзка с континентална Европа. Целта е да се провери дали по пътищата ще се създадат задръствания и хаос.

„Не искаме и не очакваме сценарий за напускане на ЕС без споразумение и продължаваме усилено да работим за такава сделка. Но дълг на всяко отговорно правителство е да продължи да се подготвя за всякакви варианти и последици, включително за отсъствие на споразумение“, заяви говорителка на транспортното министерство, цитирана от „Ройтерс“.

Премиерът Тереза Мей все още няма достатъчно подкрепа от съпартийците си в Консервативната партия, както и от малкия коалиционен партньор от Северна Ирландия. Във вота на доверие на 12 декември срещу Мей гласуваха 117 от 317 консервативни депутати и днес се твърди, че между 55 и 71 от тях продължават да са против това, което тя договори.  Това означава, че премиерът трябва да привлече някого от 257-те опозиционни депутати лейбъристи. Но партията настоява, че няма да подкрепи Брекзит, а анализатори предупреждават, че ако се отметне от това си обещание, я очаква изборна катастрофа.

Тереза Мей не получава подкрепа и сред обикновените членове на партията си. Допитване на YouGov сред 1215 консерватори, огласено в петък, показва, че 59% от тях са против договорените условия. Но 76% смятат, че предупрежденията за хаос в случай на напускане на ЕС без сделка са „преувеличение или измислица“.

Премиерът продължава да настоява, че в полунощ на 29 март страната ще напусне ЕС, ако трябва – и без договор. В действителност тя може да бъде принудена да опита да отложи Брекзит, за да избегне кошмарен сценарий за петата по големина икономика в света.

 

Категории Акцент-2, Конфликти

Автор: Редакция "Трансмедия"

Bio