Разрешиха ли мистерията на изчезналия малайзийски самолет

Разрешиха ли мистерията на изчезналия малайзийски самолет

 

Изчезването на малайзиския самолет полет 370 се смята за една от най-големите загадки на съвременната авиация. На 8 март 2014 година самолет по редовната линия от Куала Лумпур до Пекин изчезва с 239 пътници на борда, следи от които никога не бяха намерени.

В популярната телевизионна рубрика за актуални теми в Австралия „60 минути Австралия“ водещи експерти по безопасността на полетите заявиха, че пилотът капитан Захари Ахмад Шах умишлено се е разбил в Индийския океан, извършвайки престъпен акт на масово убийство и самоубийство.

Саймън Харди, старши пилот и инструктор на Boeing 777, прекарва последните две години в изследване на инцидента. Харди заявява, че е направил това откритие, като е реконструирал плана на полет MH370 от военен радар. Той установява, че самолетът е летял, сновейки между границите на Малайзия и Тайланд, като се е опитвал да бъде неоткриваем. По протежение на границата предавателят на самолета се изключва, което според Харди показва ясно умисъл в тези действия.

В разговора са включени разследващият 30 години въздушни катастрофи Лари Ванс, професорът по океанография Чарита Патиатчи, бившият ръководител на Бюрото за безопасност на транспорта на Австралия, Мартин Долан, и международният експерт по въздушна безопасност Джон Кокс.

„Тъй като самолетът минава през Тайланд и Малайзия, той се спуска по границата, като се движи отдолу, което означава, че влиза и излиза от юрисдикцията на тези две страни“, обяснява Харди.

Преди да изчезне, пилотът Шах се отклонява от курса и „помаха с крило“ над родния си град Пенанг, за което Харди коментира, че е „емоционално сбогуване“.

Лари Ванс заявява, че знае какво се е случило, казвайки, че пилотът „се е самоубил“ със самолета на отдалечено място, така че да „изчезне“.

„За съжаление той убива и всички останали на борда и го е направил умишлено“, отбелязва Ванс. „Той е закарал умишлено самолета някъде, където е планирал да лети шест часа, за да стигне там“.

Не всеки обаче е убеден във версията на Харди. Двама от експертите не са съгласни, че самолетът е изчезнал умишлено и че Шах е прелетял още 115 мили, отколкото първоначално е смятал, като самолетът остава извън текущата зона за търсене.

През март 2016 г. част от останките са изхвърлени край бреговете на Африка. Това е улика, коментират някои, която дава допълнителни доказателства, че Шах е имал контрол над самолета и това не е случайна катастрофа.

„Предната част щеше да е смачкана. Водата щеше да нахлуе вътре и просто щеше да избухне отвътре. Така че това парче дори нямаше да съществува“, подчертава Ванс.

През 2015г. имаше сериозно предположение, че самолетът по неизвестни причини е летял в грешна посока. Той излита безпроблемно от началната си локация, след което прави обратен завой и лети в продължение на часове в грешната посока. Часове наред е летял, без да бъде видим и разпознаваем, освен по издайничейския сигнал от сателитен транспондер, който предава кратък пинг на всеки час и изглежда е бил структурно напълно наред. Това също е в подкрепа на теорията за самоубийствен атентат.

Още тогава много познавачи в индустрията изказаха предположението, че изчезването на MH370 е умишлен акт на някой, който е можел да контролира самолета. В сянката на катастрофата с Germanwings през 2015г. във френските Алпи, бе дело на неуравновесен пилот.

В авиационните катастрофи има и други самоубийствени актове, довели до смъртта на пътниците. Разследването обаче се съсредоточаваше върху личността на евентуалния самоубиец и не говия психо портрет. Тук не се дават подробности за личността на Шах.

Дълбините на Индийския океан достигат 7-8 километра дълбочина на места и поне 4 км в претърсваната зона, така че надеждата да бъдат открити черните кутии на самолета изглежда почти невъзможна. Дори и някога те да бъдат открити, едва ли от тях ще може да бъде извлечена полезна информация под натиска на свирепото налягане в световния океан и години на солена корозия.

 

 

Категории ПланетаЕтикети , , ,

Автор: Редакция "Трансмедия"

Bio

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *