Дигиталните умения и познания са не само обща култура, но и богатство. Всеки от нас казва: чукни Гугъл и това може би е най-честата реплика. Чичко Гугъл знае всичко. Това заяви премиерът Бойко Борисов на форум за технологичния гигант „Гугъл”, съобщи БГНЕС.
„Извън това обаче светът върви в тази посока, и то с толкова ускорени темпове, че ние не можем да ги асимилираме. Ако се върнем 20-30 години назад, тогава на 10 години се случваше нещо, например от черно-бял да стане цветен телевизорът, от кинескоп да стане плазма. Сега всеки месец има нови и нови приложения и вече не можем да си представим света без това нещо“, добави Борисов.
Премиерът беше категоричен, че България трябва да върви в крак със съвременните технологии, за да бъдем уважавани от другите държави, а и за да бъдем конкурентоспособни.
„Успяхме да вкараме в класните стаи над 22 000 деца, които изобщо не ходеха на училище. Сега чух, че 15 000 тази година ще бъдат обучавани, а в България 22 000 деца нямаше да влязат в класните стаи, сиреч нямаше да могат да четат, да пишат, нищо, камо ли за дигитални познания и култура. Затова решихме да увеличим двойно учителските заплатите, над 700 млн. лева инвестираме в образователна инфраструктура“, коментира премиерът.
Той заяви, че в следващите години трябва да инвестираме и да променим системата, за да може всички да се движим с една скорост. Борисов добави, че това е необходимо, за да бъдем конкурентни на пазара на труда.
„Европа е доста изостанала в това отношение. Милиарди се вкарват в тези програми, защото това е бъдещето и ние трябва да отговорим на тези предизвикателства“, подчерта Борисов. Той каза, че темата за дигиталната инфраструктура ще бъде обсъждана в сряда и четвъртък по време на заседанието на Съвета на Европа, който страната ни председателства. Борисов обърна внимание и на факта, че условията у нас трябва да се променят, за да не ни се крадат кадрите и те да останат в родината си. Премиерът добави, че му предстои среща с еврокомисаря Виолета Булц, с която ще обсъди проблема с т.нар. пакет за мобилност, който би довел до фалит на превозвачи.