Черният петък донесе 7.9 млрд. долара

Черният петък донесе 7.9 млрд. долара

Американците поставиха рекорд по покупките в интернет в четвъртък и петък, като са платили стоки и услуги за общо 7.9 млрд. долара.

Продажбите в интернет тази година са със 17.9% повече, отколкото за същия период на 2016 г., показват данните на Adobe Digital Insights – компания, която следи информацията за продажбите в 100-те най-големи електронни магазина в САЩ, цитирани от Ройтерс.

Най-голямата в света компания за електронна търговия „Амазон“ също отчита рекорден обем на поръчките – само през първите 5 часа на Черния петък са били купени над 200 хил. стоки.

Обичаят в САЩ да се правят големи разпродажби в петъка след Деня на благодарността датира от 19-и век. Изразът „черен петък“ започнали да употребяват първи жителите на американския град Филаделфия, недоволни от огромните задръствания в града на този ден. Впоследствие изразът изгубил негативния си оттенък и започнал да се използва за най-големите за годината разпродажби, отначало в САЩ, а днес – в цял свят.

Според Adobe Digital Insights през предстоящия Кибер понеделник (27 ноември) се очакват продажби по интернет за общо 6.6 млрд. долара, което ще го направи деня с най-голям обем онлайн покупки в САЩ в историята.

Категории Акцент-2, Пари, ПланетаЕтикети ,

Автор: Редакция "Трансмедия"

Bio

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *