Картината Salvator Mundi на Леонардо да Винчи беше продадена за 450 млн. долара

Картината Salvator Mundi на Леонардо да Винчи беше продадена за 450 млн. долара

Последната картина на Леонардо да Винчи, намираща се в частни ръце, беше продадена за 450 млн. долара, разбивайки рекорда за най-скъпо произведение, продавано някога.

Картината „Спасителят на света“ с оригинално латинско име Salvator Mundi е едно от около 15 оцелели творби на Да Винчи и изобразява Иисус Христос в роба, държащ кристално кълбо и вдигната в благословия дясна ръка.

Платното на Да Винчи с размери 64.5 см на 44.7 см дълго време бе считано за загубено. Портретът е рисуван около 1500 г. и някога е бил собственост на британския крал Чарлз I. Възможно е картината да е била нарисувана за кралското семейство на Франция и да е попаднала в Англия след женитбата на крал Чарлз I с френската принцеса Хенриета Мария през 1625 г., посочва експерт по творчеството на Да Винчи. Доскоро картината се счита за изгубена, но открита през 2005 г.  За първи път тя беше включена в изложба през 2011 г. в изложбата „Да Винчи“ в Националната галерия в Лондон.

Преди началото на търга, продължил 19 минути, произведението беше оценявано  на 100 млн. долара.
Неизвестният купувач беше представен по телефона от Алекс Ротер от аукционна къща Christie’s.
„Беше лудо“, така коментира надпреварата пред „Файненшъл таймс“ Ротер. Стойността от 450 млн. долара включва 50.3 млн. премии, платени от купувача на  за неговите услуги.

След продажбата си за 127.5 млн. долара през 2013 г. картината е в центъра на правна вражда между тогавашният купувач руският милиардер и собственик на футболния клуб в Монако Дмитрий Риболовлев и продавачът Ивс Бувие, собственик на Natural Le Coultre.

Pредишната най-скъпа творба – „Les Femmes d’Alger (version 0)“ на Пабло Пикасо, беше продадена за 179.4 млн.  долара през 2015 г.

Категории ЦивилизацияЕтикети ,

Автор: Мирослав Иванов

Мирослав Иванов се занимава с финансова журналистика повече от 10 години - по-голямата част от тях в печатни медии. Работил е за водещи икономически всекидневници в България, като „Пари“, а след придобиването му от Икономедиа и за наследника му „Капитал daily”. Има опит и от онлайн медии, включително и от поддържания от него блог. 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *