Траби – една легенда на 60

Траби – една легенда на 60

Публикувано на Категории ОбективЕтикети , Сподели

Трабантът – колата символ на всекидневието в комунистическа Източна Германия продължава да очарова, омайва и забавлява.

Шейсет години след като първият Trabant P50 слиза от конвейера в източногерманския град Цвикау (бивш Карлмарксщадт) на 7 ноември 1957 година, малката кора с кръгли фарчета все още има почитатели.

В началото на 1954 г. Министерският съвет на ГДР решава в страната да се построи малка кола, която да е стабилна и икономична. Автозаводи Цвикау поемат по-нататъшното планиране и с проекта P 70 поставят началото на легендата Trabi. Три години по-късно, на 7 ноември 1957 г. първият „Трабант“ слиза от поточната линия.

Датата на раждане на Trabant не е избрана случайно. Планът на ръководството на ГДР е да пусне новия малък автомобил от производствената линия точно навреме за 40-годишнината от Великата октомврийска социалистическа революция в СССР. Още в следващата година започва масовото производство. В началото заводската цена за Trabi е 7 500 германски, като през годините се увеличава до около 14 000 марки GDR.

Името на новия малък автомобил идва от конкурс за идеи през 50-те години, който рекламира Zwickauer Automobilwerk. „Трабант“ идва от чешката и първоначално означава „бодигард“ или „слуга“. Който иска да има Траби, се нуждае от търпение. До 15 години чакат гражданите на ГДР да си купят собствен „бодигард“. Семействата го приемат като нов член и не рядко получават галеното име Траби.

До спирането на производството на трабантите през 1991г., година след обединението на Германия, от култовия автомобил са произведени около три милиона броя.

 

Категории ОбективЕтикети ,

Автор: Редакция "Трансмедия"

Bio

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *