Германските избори: Преднината на Меркел расте

Германските избори: Преднината на Меркел расте

Сподели Публикувано на Категории Коментарно, ПЛАНЕТА

Малко повече от две седмици преди изборите в Германия на 24 септември, всеки глас има значение, a най-новото проучване DeutschlandTrend вероятно е разочаровало социалдемократите (SPD). В сравнение с предходния месец лявоцентристката партия намалява с 2% прогнозните си резултати и ако изборите бяха днес, ще вземат само 21% от гласовете. Подкрепата за алианса на консервативния Християндемократически съюз (CDU) на канцлера Ангела Меркел и на баварската Християнсоциалния съюз (CSU), остава непроменена на 37%.

Ако резултатите от анкетата са реални избори, тогава комбинацията от CDU / CSU и SPD ще бъде единствената възможност за двупартийна коалиция. На въпроса коя от страните трябва да ръководи бъдещото правителство, един от всеки двама респонденти (52%) каза, че това трябва да е CDU / CSU. Само 30% подкрепят кабинета под ръководството на SPD. Две седмици преди изборите изглежда има малко желание за промяна в страната.

Социологическата агенция Pollster Infratest dimap обаче е предпазлива за цифрите, подчертавайки факта, че само половината от електората вече е направила избор. По-малко от двама от 10 респонденти (17%) имат предпочитание към партия, но също така казват, че решението им все още може да се промени. По-малко от три от всеки 10 (29%) са склонни да не гласуват или все още не са разкрили предпочитание за страна.

Освен въпросите за политическите партии, изследването помоли гласоподавателите да сравнят пряко канцлера Меркел и нейният конкурент от SPD Мартин Шулц. Меркел все още е пред конкуренцията, но Шулц отбелязва точки, от това че е в пряк контакт с гражданите.

Категории Коментарно, ПЛАНЕТАЕтикети , ,

Автор: Мирослав Иванов

Мирослав Иванов се занимава с финансова журналистика повече от 10 години - по-голямата част от тях в печатни медии. Работил е за водещи икономически всекидневници в България, като „Пари“, а след придобиването му от Икономедиа и за наследника му „Капитал daily”. Има опит и от онлайн медии, включително и от поддържания от него блог. 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *