Държавата започва изграждането на ново дружество, което да въведе на тол система. Това съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Дончо Атанасов в Добрич, цитиран от БТА.
„Целта на новата схема за заплащане за магистралите е строителството и поддържането на републиканската пътна мрежа да се самофинансира“, обясни той.
Изказването на Атанасов идва само два дни след като премиерът Бойко Борисов постави срок до понеделник (днес – бел. ред.) да се разреши проблемът с отлагания на няколко избор на изпълнител на тол системата.
Днес министър Атанасов обяви, че „тази сага“ с подадени над 12 жалби продължава година и половина. „Надявам се през 2018-2019 г. тол системата вече да акумулира средства, като се очаква приходите да достигат между 800 млн. и 1 млрд. лв. на годишна база“, каза той.
По думите му нетните приходи от винетки към края на тази година се очаква да достигнат около 320 млн. лв. – с 20 млн. лв. повече в сравнение с 2016 г. „Няма как с тези постъпления да се правят необходимите ремонти“, добави Атанасов. По думите му 6 хил. километра от републиканската пътна мрежа са в много лошо състояние и има пътища, които 40 години не са обновявани поради липса на финансови средства.
По думите на Атанасов на денонощие по пътищата в страната преминават между 8 хил. и 10 хил. тежкотоварни автомобила. „Ако прибавим и трафика от Близкия изток към Западна Европа, който е огромен, особено през летните месеци, от него също се губят огромни средства. Така че този, който най-много руши републиканската пътна мрежа, трябва да плаща“, добави Атанасов.
Снимка: ExtremeCentrePoint