“Всяко председателство изработва специални подаръци в няколко категории – за VIP, висши служители, журналисти, целта на които е да популяризират ротационното председателство. Задължителни са например дамските шалове и мъжките вратовръзки с логото на председателството. В дейността влизат печатните материали за България – тефтери, химикалки, папки и т.н. Общият брой на подаръците, сувенирите и рекламните материали за председателството на Словакия надхвърля 445 000”, се посочва в Комуникационната стратегия.
Общо 950 000 лв. ще похарчи държавата за закупуване на програмно време в “националните електронни медии и регионални медии с най-голяма аудитория”, в които ще се проведе информационна кампания за ролята на България като страна – председател и за приоритетите на Българското председателство. Половин милион лева са предвидени за публикуването на рекламни банери и карета в интернет и печатни медии, създаване на специализирани рубрики и предавания за председателството. Обществената поръчка за избор на медиите трябва да се обяви през месец септември т.г.