България ще похарчи 7,2 млн. лв. за реклама на председателството на ЕС

България ще похарчи 7,2 млн. лв. за реклама на председателството на ЕС

Сподели Публикувано на Категории Топ
7 265 000 лв. ще е размера на бюджета за реклама на Българското председателство на Европейския съюз. Това става ясно от приетата от служебното правителство Комуникационна стратегия на председателството, предложена от ресорния служебен вицепремиер Деница Златева, предаде БГНЕС.
Близо 5 млн. лв. от средствата са за популяризиране на председателството в страната, а 2,4 млн. ще отидат за дейности по света. Националният център по подготовката и провеждането на Българското председателство на Съвета на ЕС трябва всеки момент да обяви обществена поръчка за изработването на сувенири. Предвиденият бюджет е точно 1 млн. лв.

“Всяко председателство изработва специални подаръци в няколко категории – за VIP, висши служители, журналисти, целта на които е да популяризират ротационното председателство. Задължителни са например дамските шалове и мъжките вратовръзки с логото на председателството. В дейността влизат печатните материали за България – тефтери, химикалки, папки и т.н. Общият брой на подаръците, сувенирите и рекламните материали за председателството на Словакия надхвърля 445 000”, се посочва в Комуникационната стратегия.

1,1 млн. лв. ще излезе изработката на външната реклама – билбордове, транспаранти, които ще бъдат разположени на летище “София”, по фасадите на избрани сгради в София, както и за външно брандиране на НДК, Дом №2 на Резиденция “Бояна” и други. Обществената поръчка също трябва да бъде обявена в близките дни. Държавата е приготвила още поне 375 000 лв., които ще плати на фирми, които са собственици на рекламните съоръжения.

Общо 950 000 лв. ще похарчи държавата за закупуване на програмно време в “националните електронни медии и регионални медии с най-голяма аудитория”, в които ще се проведе информационна кампания за ролята на България като страна – председател и за приоритетите на Българското председателство. Половин милион лева са предвидени за публикуването на рекламни банери и карета в интернет и печатни медии, създаване на специализирани рубрики и предавания за председателството. Обществената поръчка за избор на медиите трябва да се обяви през месец септември т.г.

Категории ТопЕтикети , ,

Автор: Редакция "Трансмедия"

Bio

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *