Радио „София“ – поредица от нули

Медийна диагностика

Радио „София“ – поредица от нули

Как д-р Митко Димитров вкара столичната програма на БНР в нулевите рейтинги. Защо Радио „Видин“, което покрива 21 пъти по-малко население се радва на повече слушатели?

Митко Димитров и Милена Огнемирова

Снимка семеен архив, източник Фейсбук

Според закона Българското национално радио е обществена медия и се издържа от парите на данокаплатците. Затова е редно  работодателят – българското общество да се запознае с резултатите от Анализа на аудиторията на програмите на БНР през последната година, който е поръчан на nielsen/ADMOSPHERE и заплатен с бюджетни средства.

Едва ли ще откриете този анализ в сайта на БНР. Но според достоверни източници от Агенция „БНР коридори“, столичната програма на Националното радио – „Радио София“ уверено държи последното място сред всичките програми на обществената медия, изпреварено по брой на слушателите дори от Радио „Видин“, което покриваща обезлюдяващия се Северозапад.

Последните данни на Националния статистически институт сочат, че населението на област Видин е 60 118 жители. Област София, както и столичния град според същото изследване  броят общо 1 256 667 души.

От тях, според последното изследване на аудиторията, Радио „София“ го слушат човека 5 316 седмично. Иначе казано нулев рейтинг, нулева дневна аудитория; пазарен дял, който ни отвежда до двете нули. За сметка на това Радио „Видин“, което достига до 21 пъти по-малко население има повече слушатели, радва се на 240 слушани минути на ден и макар той да е скромен, показва пазарен дял.

В добрите си времена програма „Радио София“ стоеше в рейтингите по средата сред столичните радиостанции. Днес дори Радио „Девин“ и Радио „Кракра“ излизат макар и с минимален пазарен дял, но не и ръководената и превърнатата в радиоточка от д-р Митко Димитров програма на БНР.

Д-р Митко беше назначен за директор на програмата, защото през 2013 г. новият гендир на Националното радио Радослав Янкулов обяви че амбициозният млад човек ще вдигне рейтинга на „Радио София“.

След, което новоизлюпеният директор, доскорошен служащ в Генщаба на Българската армия, направи такива промени в програмата, че ако членовете на СЕМ имаха малко професионално достойнство, трябваше да отнемат програмния лиценз на Радио „София“. Но не би. Нещо повече – в интервю за Студия Трансмедия председателят Лозанов дори насърчи действията на директора: „Право на ръководството обаче, и съветът не може да се намеси, е да прецени кои предавания са нужни и кой да ги прави, какъв да бъде профилът на програмите и т.н. Те решиха да адресират програмата на радио „София” към младежка аудитория и директорът му твърди, че това е вдигнало рейтинга ѝ“  Виж „Георги Лозанов: Кризата в БНР е лоша атестация за Янкулов“.

Явно твърденията на директора Димитров са били силно преувеличени. Последните проучвания са категорични, че програмата е разпдила не само младежката, а изобщо аудиторията, но да оставим на мира председателя Лозанов – днес  той има други грижи. Както се вижда колегите му от СЕМ вече трета седмица не могат да се съберат, та да гласуват лелеяната от него оставка.

И докато медийните надзорници по правило продължават да бездействат, Митко Димитров очевидно не си губи времето. След публикация на Студия Трансмедия, Агенцията за държавна финансова инспекция взе решение за възлагане на финансова инспекция на Българското национално радио, по отношение дейността на Програма „Радио София“, свързана с проверка за законосъобразност при начисляването и изплащането на средства за възнаграждения на лицето Юлий Огнемиров. Източници на Агенция „БНР коридори“ разказваха, че Огнемиров е в роднинска врзка с Милена Огнемирова – съпругата на Митко Димитров, ала всеки месец получавал едни пари от бюджета на Радио „София“. Очакваме да се запознаем с резултатите от проверката.

Но може ли една инспекция да спре пътя на д-р Митко Димитров към нови висоти? Според Агенция „БНР коридори“ Радио „София“ вече е тясно за душата на Митко. Напоследък той бил упражнявал всевъзможни лобистки трикове пред две дами – кметовете на София и Ловеч г-жа Йорданка Фандкова и г-жа Корнелия Маринова да бъде промотиран пред Бойко Борисов за следващия генерален директор на БНР.

Една от големите заслуги в ръководството на сегашния гендир Радослав Янкулов беше, че по негово време Програма „Хоризонт“ изгуби лидерските си позиции в българския ефир и сега Радио „Веселина“ е по-слушано.

Какво ли ще се случи с БНР, ако д-р Митко Димитров го наследи?

Още по-темата:

Започва финансова инспекция на Митко Димитров – директор на Радио „София“

Студия Трансмедия пита АДФИ:

 

Категории Медии

Автор: Редакция "Трансмедия"

Bio

8 коментара към “Радио „София“ – поредица от нули”

  1. Господа от Студия Трансмедия, респ. Емил Янев и Кин Стоянов, съвсем ясно е, дори за първокласник, как манипулативно подхождате към читателската си аудитория, позовавайки се на "чуто-нечуто" от БНР коридорите!

  2. Слушателю, ти трябва да си сред онези 5 316 слушатели до които деградира седмичната аудитория на Радио "София". И ако си толкова убеден в извршването на манипулации, нека БНР публикува последния анализ на аудиторията си. Любопитни ще сме да видим рейтинга на предаването "Очите на четвъртата власт", да кажем. Още по-интересно ще стане, ако ни известят срещу какви суми Анелия Торошанова и Таня Казанджиева участват в направата на това съботно изделие.

  3. Емил и Кин, отново ли сте извадили бухалките, както правехте и в БНР, когато ви прибраха от улицата?!

  4. То да е само радио "София"…с мед да го намажеш! И не е въпрос на рейтинги с будещи недоумение резултати, а масова практика в обществените медии! Некадърност, неграмотност, мързел и липса на дисциплина – това го видях с очите си и затова ги напуснах! А колко смешни са ми дребните човечЕта, на които като им духне климатик над главата или пък видят мрамор във фоайето на службата, тутакси забравят външната тоалетна в селото на баба си! Писна ми он БеНе-, било то Те-та или Ре-та! Нека да излязат на свободния медиен пазар и да разчитат на самоиздръжка, а не насила данъкоплатецът да ги носи на гърба си! Елементарен пример: плюем по партиите, че били субсидирани с народни пари, но това се случва пропорционално – според резултати от избори. Ми дайте и при медиите да направим така и да видим кой е кум и кой е сват! И тутакси ми хрумва идея: ако една радиостанция има, да кажем, стотина хиляди седмична аудитория / най-вече според анкетите
    smile emoticon
    /, какво им пречи на тия толкова много фенове да отделят по десет лева на година, за да я има?! А ако левовете станат 15, даже и заплатите ще вдигнат на великите журналя!
    п.с. Много години съм работил в тази система и смея да твърдя – толкова много връзкари и синеКУРници и синеКУРнички никъде няма!

  5. Боже, пази България от некадърници, както в правителството, така и в дригуте етажи на властта, защото могат само да рушат. И не им стига едно нещо, гледат да разрушат всичко!

  6. Боже, пази България от некадърници! Както в правителството, така и в дригуте етажи на властта, защото могат само да рушат. И не им стига едно нещо, гледат да разрушат всичко!

  7. Митко, Митко, що не си стоя в ловешко да храниш кокошките, ами се насади тук да си слушаш сам радиото, което съсипа…

  8. Драго ми господа от ръковдството, Митко вдигна рейтинга на Радио "София". Вие от яд, че за толкова години нищо не можахте да направите, само злословите по кадърните хора. Ами по-млад е от вас, и по -можещ. Свикнете накрая с тази мисъл. Вашият ресурс изтича, творческа немощ.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *