Tунелът, който ще промени транспорта в Европа

Tунелът, който ще промени транспорта в Европа

Швейцария построи най-дългия и дълбок железопътен тунел в света – Gotthard

В Щвейцария днес ще бъде открит най-дългия и дълбокия железопътен тунел в света. 57-километровият тунел с двойна труба Gotthard ще осигури високоскоростна железопътна връзка под швейцарските Алпи между Северна и Южна Европа.

Строителството на инженерното съоръжение е продължили повече от 17 години.Швейцарските власти твърдят, че новото съоръжение буквално ще направи революция в товарния транспорт в Европа. Стоките, които сега са транспортирани от милиони камиони годишно, вече ще могат да бъдат превозвани с влакове. 

Gotthard е част от швейцарски инфраструктурен проект на стойност 23 млрд. швейцарски франка.

По предварителни данни високоскоростни пътнически влакове ще изминават разстоянието под Алпите за 17 минути. Очаква се около 260 товарни и 65 пътнически влака ще минават на ден през тунела. Всичко това ще бъде възможно след като бъдат направени финални технически проверки по-късно тази година. Новото съоръжение ще съкрати пътя между Цюрих до Лугано до 2 часа от сегашните 2 часа и 41 минути.

Европейската значимост на проекта личи от факта, че на откриването днес освен швейцарските власти ще бъдат и германския канцлер Ангела Меркел, френският президент Франсоа Оланд и италианския премиер Матеор Ренци.

„Пробиването на Алпите за нас е като опитите на Холандия да използва окена“, обяснява швейцарският федерален директор по транспорт Петер Фойглисталер

Построването на тунела и неговия бюджет 12 млрд. долара бяха одобрени от швейцарските граждани на специален референдум през 1992 г.

Проектът е финансиран от приходи от ДДС и акцизи на горива, от пътни такси за тежкотоварни автомобили и държавни заеми, които се очаква да бъдат изплатени до десет години.

Новият щвейцарски тунел изпреварва японския железопътен тунел "Сейкан", който е с дължина 53.9 км, като най-дълъг в света, и измества тунела под Ламанша, който свързва Франция и Великобритания и е дълъг 50.5 км, на трето място.

Категории Икономика

Автор: Редакция "Трансмедия"

Bio

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *