Протестиращите ще се съберат в 18 ч. пред сградата на общината на „Московска" 33. Протестиращите настояват за разпускане на Центъра за градска мобилност, както и за отмяна на новите цени.
До момента общо 42 жалби са подадени в съда срещу поскъпването, което предстои на 1 юни. По всички жалби ще бъде образувано едно дело, което ще се гледа от тричленен състав на съда. Никой от жалбоподателите не е поискал спиране на действието на измененията. Решението за увеличение на цената от 1 лв. на 1,60 лв. беше взето на 14 април от Столичния общински съвет. По всички жалби ще бъде образувано едно дело, което ще се гледа от тричленен състав на съда. От БСП сезираха областният управител на столицата Веселин Пенев, с искане наредбата да бъде върната за ново обсъждане в Общинския съвет. Пенев обаче не видя нищо незаконо съобразно в нея.
Това стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpufТова стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpufТова стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpufТова стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpufТова стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpufТова стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpufТова стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpufТова стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpufТова стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpufТова стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpufТова стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpufТова стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpufТова стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpufТова стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpufТова стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpuf
Това стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpuf
Това стана с гласовете на общинарите от ГЕРБ, СДС и ДБГ. Решението на съвета е новата цена да влезе в сила от 1 юни, като преди това тя не беше променяна в продължение на 7 години. Освен цената за единично пътуване, от 8 на 12 лв. се вдига и тази на талона от 10 билета. От БСП сезираха областния управител на София Веселин Пенев с искане да върне за ново обсъждане в Общинския съвет измененията на наредбата.
Пенев обаче не видя нищо незаконосъбразно в тях. Според него не е проблем, че СОС е посочил за правно основание на промените чл. 21 т. 8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация. Този текст от закона предвижда, че Общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество. "Доколкото наредбата касае промени в приходната част на търговски дружества, чийто принципал е СОС и предвид факта че "имущество"-то от правна гледна точка представлява съвкупност от веществените и невеществените стопански активи, с които разполага стопанският субект, считам че посочената разпоредба е приложимата правна норма", заяви областният управител.
Той отхвърли и твърдението, че няма икономическа аргументация за новата цена. И прие за такава новия параграф в наредбата, който гласи: "Цените на превозните документи за обществен градски транспорт на територията на Столична община се определят, съгласно утвърдените с Икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столична община за съответните приходи и разходи за дейността".
– See more at: http://novinite.bg/articles/113174/Masovi-jalbi-v-sada-za-poskapvaneto-na-biletcheto-v-Sofiya#sthash.KicBh6Bs.dpuf
По думите на Борис Цветков, общински съветник от БСП, който подкрепя протеста, промените ще имат негативен ефект върху финансовото състояние на пътуващите."В страна с голяма бедност и силно икономическо неравенство не са много хората, които биха могли да дадат 300 лв. за годишна карта", допълни той.