Как сте с простатата?

Тест

Как сте с простатата?

Диета за мъже

На мъжката половина от нашите читатели предлагаме възможност за ориентация относно състоянието на простатната жлеза.Тестът е създаден по Международна таблица, разработена от Световната здравна организация. Подходящ е за мъже, преминали петото си десетилетие. Честотата на симптомите, посочени в теста се оценява по точки: „Нито веднъж” – 0 точки, „Много рядко” –  1 т. , „Рядко” – 2 т. ,”Често” – 3 т. , „Много често” – 4 т. , „Постоянно” – 5 т.

И така, колко често през последния месец сте изпитвали:

  1. Усещане за непълно изпразване на пикочния мехур след уриниране – 0, 1, 2, 3, 4, 5 точки
  2. Нужда да уринирате отново, само след два часа от последното уриниране – 1, 2, 3, 4, 5 т.
  3. Неколкократно прекъсване и подновяване на уринирането – 1, 2, 3, 4, 5 т.
  4. Невъзможност за отлагане отиването до тоалетната след първия позив за уриниране – 1, 2, 3, 4, 5 т.
  5. Слаба струя – 1, 2, 3, 4, 5 т.
  6. Необходимост от напъване, за да започне уринирането – 1, 2, 3, 4, 5 т.
  7. Неколкократно ставане нощем, причинено от усещане за пълен пикочен мехур – 1, 2, 3, 4, 5 т.

Резултати:

По-малко от 9 точки. Не се нуждаете от лечение, но при наличие на някои от изброените в теста симптоми е добре да следите дали се задълбочават. Започнат ли да стават чести и интензивни, трябва да се съветвате с лекар.

Между 9 и 17 точки. Вероятно имате умерена форма на разрастване на простатата. Задължително се консултирайте с уролог. Състоянието ви може да се овладее, ако навреме започнете медикаментозно лечение.

Над 17 точки. Не отлагайте срещата с уролог! Той ще ви назначи изследвания, след които е вероятно да започнете лечение. Независимо от резултата  на този тест, добре е да се придържате към

 здравословна диета:

  • Ограничете мазнините, особено наситените. Пред­почитайте нискомаслени млечни продукти. Мазни­ните не бива да са повече от 20-30% от енергийните източници за вашия организъм.
  • Намалете до минимум червеното месо. По-често похапвайте риба. Нейната мазнина има противораков ефект.
  • Старайте се да поемате по половин килограм на ден сурови или леко задушени зеленчу­ци.
  • По-често включвайте в менюто си ориз и соя.
  • Яжте пълнозърнест хляб.
  • Всеки ден добавяйте по 30 г. орехи на ден към храната си
  • Не пренебрегвайте целулозните храни. От тях са ви нужни най-малко 30-40 г дневно.
  • Осигурявайте си витамини и микроелементи  в естествен вид чрез консумация на свежи плодове.

 

Категории Практикум

Автор: Редакция "Трансмедия"

Bio

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *