Българско дуо е авангард в катеренето на закрито

Нашенците по света и у нас

Българско дуо е авангард в катеренето на закрито

„Уолтопия“ промени алпинизма

 

 

 

Кой казва че „за нищо не ставаме“? Че и „насреща ни да вървят, пак не можем ги стигна“ напредналите държави?  Под заглавие „Българско дуо води в революцията в катерене на скали на закрито“- влиятелното издание „Блумбърг бизнесуик“ публикува обширен репортаж, посветен на невероятната история как двама приятели създават най-голямата в света компания за производство на стени за катерене. При това, в „най-бедната в Европа страна“.

Компанията „Уолтопия“, основана през 1998 г. от Ивайло Пенчев и неговия приятел Метин Мусов, оттогава насам превърнаха фирмата си в Летница в най-големия производител на стени за катерене в света. Монтирали са над 2.5 милиона кв. м. от тези търсени съоръжения в повече от 50 страни. Това е достатъчно да се покрие цялото офис пространство на „Емрайър стейт билдинг“ според експертите. Но сензацията не е най- важна. Ключът към успеха довел двамата приятели до водещи сред други големи конкуриращи компании, изглежда възползването от евтината работна ръка, и ….егото на Пенчев.Ивайло Пенчев в софийски фитнес

“Склонен съм да се мисля  за по-умен от другите“, не се свени да заяви Ивайло Пенчев. Вместо да отвърне  на „Как си?“ с  нашенското – „горе- долу.“ Или „добре сме, но ще се оправим…“ България се напълни с Андрешковци.

Е, нашият сайт „Философският клуб“ вече близо година ратува със слово и нови идеи за тази предприемаческа дързост. За ново лидерство в българския бизнес и държавно строителство. Че не е дадено всекиму, вече стана  ясно. Сега трябва да се научим да селектираме , че и да тачим първопроходците. Така, както ги признава цивилизования свят. Сложна задачка, нали? Той и Стив Джобс нямаше титла по маркетинг… Значи критериите ни са се пообъркали май. И робуват на формални „маркери“. Вместо на комплексна оценка кой какво може, а не какво му се струва, или иска.

Сред дебатите за бюджетно облажване на сектори и секторчета, псевдо институции, ако щете, сред  протестните вопли на непотребни бюрократи, всякакви „гилдии“ и сдружения за нищо неправене – едно „дуо“ от упорити и далновидни българи се налага на световните пазари. И печели признанието на хиляди хора. Сигурно има и други като тях. Сигурно. Но, ако разчитате само на бизнес плана, а сте се отучили да мечтаете – съветът ни е – по-добре хвърлете бумагата в кошчето. Защото мечтите  се сбъдват, само ако човек се извиси до тях. И дори ги надхвърли.

Пълният текст на статия на "Блумбърг бизнесуик" на английски език може да намерите тук

Категории Компании

Автор: Редакция "Трансмедия"

Bio

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *