Какъв е шансът ви да спрете цигарите?

Сега му е времето

Какъв е шансът ви да спрете цигарите?

Тест

Летните отпуски предлагат идеална възможност да се отървете от цигарите. Но преди да направите съществена крачка към своето намерение, добре е да проверите какъв пушач сте. Този тест ще ви помогне да действате по-уверено в борбата с никотиновата зависимост.

За всеки въпрос изберете по един отговор, който в най-голяма степен се отнася до вас:

1. Кога запалвате първата цигара за деня?

А/ След събуждане от сън

Б/ С първото кафе

В/ След закуска

2.Създавате ли си нещо като ритуал с цигарата – запалване, тръскане в пепелника, вдишване на дима?

А/ Да

Б/ Не

В/ Не съм се замислял/а

3.По колко цигари изпушвате на ден?

А/ 10-15

Б/ 20 и повече

В/ Средно по 5 цигари на ден

4. Какви цигари предпочитате?

А/ Силни и остри 

Б/ Средни

В/ Слаби

5. Пушите ли и когато се възпали гърлото ви?

А/ Не

Б/ Само припалвам

В/ Да

6. Случва ли ви се да запалвате цигара,

докато предишната още дими в пепелника?

А/ Да

Б/  Не

В/ Понякога

7.Коя цигара ви  е най-приятна?

А/ Първата за деня

Б/  Някоя следваща

В/ Не мога да кажа

8. Пушите ли в присъствие на колегите си, ако знаете, че те са непушачи?

А/ Да

Б/  Не

В/ Понякога

9.Ще ви бъде ли удобно да запалите цигара, когато точно срещу вас е закачен плакат за вредата от тютюнопушенето?

А/ Да, ще си пуша с удоволствие

Б/  Може да ми е притеснително

В/ Със сигурност ще съм сконфузен/а

10. Трудно ли ви е да не пушите на обществени места?

А/ Да

Б/ Не

В/ Понякога

 

Резултати:

1.А- 3 точки, Б-2 т. В- 1 т.

2.А- 3 т., Б-1 т. В- 2 т.

3.А- 2 т., Б-3 т. В- 1 т.

4.А- 3 т., Б-2 т. В- 1 т.

5. А- 1 т., Б-2 т. В- 3 т.

6. А- 3 т., Б-1 т. В- 2 т.

7. А- 3 т., Б-2 т. В- 1 т.

8. А- 3 т., Б-1 т. В- 2 т.

9. А- 3 т., Б-2 т. В- 1 т.

10. А- 3 т.,Б-1 т. В- 2 т.

 

Сумирайте точките и вижте в коя група попадате:

От 10 до 13 точки. Вашата зависимост от цигарите е минимална. Може  още тази седмица да се отървете от вредния навик.

От 14 до  24 точки. Средна зависимост от никотина. За да се преборите със страстта си към цигарите, необходими са ви помощни похвати, като поставяне на кутията  с цигари на труднодостъпно място, разгласяване пред близки и приятели, че вече не пушите, самовнушение. Бъдете сигурни, че след отказа от вредния навик ще се чувствате много по-добре.

От 25 до 30 точки. Пристрастени сте към цигарите. Ако рязко ги откажете, ще изпитате остра нужда от никотин. Трябва да проявите воля и да имате силна мотивация за ликвидиране на никотиновата зависимост. Разумно е в борбата с тютюнопушенето да включите акупунктура и акупресура.

 

Категории Практикум

Автор: Ваня Шипочлиева

Д-р Ваня Шипочлиева, д.м. е завършила медицина във ВМИ  - София и журналистика в СУ "Св. Климент Охридски". Придобила е специалност по социална медицина и организация на здравеопазването. Защитила е дисертация за ролята на медиите в процеса на здравната реформа. Автор е на стотици публикации в научни и популярни издания.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *